فواید بازی برای بزرگسالان

بازی کردن برای بزرگسالان به طور یکسان یک راه خوب برای بهبود مهارت‌های جسمی و روانی زیادی است و اغلب آن‌ها مزایای بسیاری را به همراه می‌آورند. به ویژه در زندگی مدرن امروز، بسیاری از بزرگسالان به شدت روی تعهدات کاری و خانوادگی تمرکز می‌کنند و هیچ وقتی را برای تفریح ​​صرف ندارند. و اغلب ما وقتی زمانی برای فراغت داشته باشیم، به جای این‌که بازی کنیم، تلویزیون تماشا می‌کنیم یا پشت کامپیوتر می‌نشینیم. با بازی کردن، می‌توانیم از مزایای سلامتی آن در طول زندگی بهره‌مند شویم. بنابراین در این مقاله به وضوح در مورد فواید جالبی بازی بزرگسالان برای شما خوانندگان عزیز اماده کردیم و در خواندن این مقاله با ما همراه باشید و اگر برای شما مفید بوده با دوستان خود را به اشتراک بگذارید.

فواید بازی برای بزرگسالان ، بازیهای انرژی20 ،energy20

15  فواید بازی برای بزرگسالان 

تقویت خلاقیت :

وقتی که بازی کردن برای  کسانی که سعی دارند مشکلات خود را حل کنند. شما می‌توانید کارهای جدید را زمانی که سرگرم‌کننده هستند و خودتان هم آرام و سرحال هستید، بهتر یاد بگیرید. بازی کردن می‌تواند قوه‌ی تخیل را در شما افزایش دهد، در نتیجه به شما کمک می‌کند تا با مشکلات سازگار شوید و با آن‌ها مبارزه کنید

کندی روند پیری :

به لحاظ علمی اثبات شده‌است بازی‌های مغزی که شامل استفاده از حافظه و فرایند حل مسئله است بر افراد بزرگسال تاثیر مثبتی دارد. بر اساس یک مطالعه، فقط ۱۰ ساعت بازی باعث افزایش عملکرد شناختی در افراد ۵۰ ساله و بالاتر می‌شود و این افزایش می‌تواند به مدت چند سال ادامه بیابد.

بهبود روابط:

در واقع، خندیدن و سرگرمی در کنار دیگران می‌تواند یک راه خوب برای ایجاد همدردی، همدلی و اعتماد به دیگران باشد. بازی کردن می‌تواند به شما کمک کند دوستان جدیدی پیدا کنید، با غریبه‌ها راحت‌تر باشید و روابط تجاری جدیدی ایجاد کنید.

کاهش استرس:

انجام بازی سرگرم‌کننده است و می‌تواند باعث آزاد شدن اندورفین یا مواد شیمیایی احساس خوب در بدن شود. اندورفین به بهبود حس رضایت کمک می‌کند و موقتا درد را تسکین می‌دهد. زمان بازی کردن، زمانی برای فراموش کردن تعهدات و کار به شیوه‌ای خلاقانه است. روی تجربه‌ی بازی تمرکز کنید، نه روی دستیابی به یک هدف خاص. بدون نگرانی در مورد چیزی فقط بازی کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این، تعامل اجتماعی در بازی با دوستان و اعضای خانواده نیز می‌تواند باعث کاهش استرس و افسردگی شود.

نگهداشتن جوان و پرانرژی:

بازی کردن می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد و حتی مقاومت در برابر بیماری‌ها را بهبود ببخشد، در نتیجه به شما احساس جوانی می‌دهد و سبب می‌شود که خودتان را پر از انرژی احساس کنید.

رفع مشکلات ارتباطی :

بازی کردن با ایجاد یک پیوند مثبت، کنار آمدن با اختلافات و اختلاف نظرها، نقش مهمی در ایجاد روابط سالم دارد. در روابط بلند مدت، بازی کردن با دوستان‌تان می‌تواند همه چیز را تازه و هیجان‌انگیز نگه دارد. این امر همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا از بر مشکلات کوچک که ممکن است در یک دوره‌ی طولانی ایجاد شوند، غلبه کنید.

بهبود مهارتهای اجتماعی :

مهارت‌های اجتماعی در روند بازی‌ها بهبود می‌یابند که یکی از مهم ترین فواید بازی برای بزرگسالان به حساب می آید ،  کودکان در بازی‌های دوران کودکی، زبان بدن، ارتباطات کلامی، همکاری و کار گروهی را یاد می‌گیرند. و شما به عنوان افراد بزرگسال،‌ این مهارت‌ها را از طریق ارتباطات پر از لذت و سرگرمی بهبود می‌دهید.

افزایش بهره وری و نوآوری :

به یاد داشته باشید که موفقیت در کار به این‌که چه مدت کار می‌کنید بستگی ندارد و بلکه به کیفیت کار شما بستگی دارد. و کیفیت کار شما به میزان سلامتی و آرامش شما بستگی دارد. هنگامی‌که یک مشکل جدی را در کارتان تجربه می‌کنید، زمان زیادی را صرف بازی کنید و کمی بخندید. هنگامی‌ که بازی می‌کنید، سبب تقویت جنبه‌ی خلاقیت مغز می‌شوید. این امر می‌تواند به شما کمک کند مشکل را به شیوه‌ی جدیدی ببینید و راه‌حل‌های جدید و خلاقانه‌ای را پیدا کنید.

بهبود قوه بینایی بزرگسالان :

دانشمندان کشف کردند که بازی کردن می‌تواند قوه‌ی بینایی شما را بهبود ببخشد. بر اساس یک مطالعه، انجام بازی به مدت ۱۰ هفته با توانایی بهتر فرد در تشخیص سایه‌های مختلف خاکستری همراه است.

بهبود تعادل را در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (بیماری ام‌اس) :

ام‌اس اختلالی است که بر روی عصب‌های مختلف تأثیر می‌گذارد، بنابراین بیماران ام‌اس اغلب مشکل تعادل دارند. و در حال حاضر هیچ دارویی برای کمک به این اختلال وجود ندارد. با این حال، یک مطالعه‌ی جدید نشان داد افرادی که مبتلا به ام‌اس هستند و بازی‌هایی را انجام می‌دهند که مستلزم تعامل جسمی است و برای انجام آن باید روی یک صفحه‌ی تعادلی قرار بگیرند، بهبودی را در میزان تعادل‌شان تجربه می‌کنند.

بهبود سرعت عکس العملی  بزرگسالان :

فردی که اهل بازی کردن است می‌تواند نسبت به بقیه سریع‌تر تصمیم بگیرد و در واقع این توانایی را از طریق بازی‌ها افزایش می‌دهد. در حین این‌که اطلاعات جدید در طی فرآیند بازی نمایش داده می‌شود، مجبوریم به سرعت خودمان را با آن‌ها انطباق دهیم. بر طبق یک مطالعه، بزرگسالانی که بازی‌های سریع را انجام می‌دادند، در مقایسه با کسانی که بازی نمی‌کنند، در پاسخ به سؤالات درباره‌ی یک تصویر که در همان لحظه دیده بودند، سرعت بالاتری داشتند.

کاهش اشتها و عادات نامناسب بزرگسالان :

یکی دیگر از فواید شگفت انگیز بازی برای بزرگسالان این است که می‌تواند میل و اشتهای آن‌ها را به خوردن محدود کند. بزرگسالانی که بیش از حد غذا می‌خورند و سیگار می‌کشند، می‌توانند با استفاده از یک عامل کنترل‌کننده به راحتی بر این مشکلات غلبه کنند. یک مطالعه نشان داد که میل به عادات نامناسب و منفی بعد از انجام بازی پازل در شرکت‌کنندگان به میزان ۲۴ درصد کاهش یافت.

بهبود حافظه و بیمار روانی بزرگسالان :

یکی از فواید بازی برای بزرگسالان، کاهش خطر ابتلا به زوال شناختی، از جمله زوال عقل و بیماری آلزایمر است. به یاد داشته باشید که بازی کردن یک راه خوب برای تمرین دادن مغز و تقویت آن است. بر اساس یک مطالعه، بازی‌های ویدیویی آموزشی می‌توانند برای مقابله با عوامل خطر شناخته‌شده‌ی بیماری‌های روانی استفاده شوند. این مورد نیز یکی دیگر از بزرگ‌ترین فواید بازی برای بزرگسالان است که نباید دست کم بگیرید، بلکه باید آن را در نظر داشته باشید و انجام بازی را هر چه زودتر به عنوان بخشی از برنامه‌‌های زندگی‌تان بررسی کنید.

بهبود فشار خون بزرگسالان :

همان‌طور که می‌دانید فشار خون بالا به خطرات بالقوه‌ی توسعه‌ی آسیب‌های شریان‌ها، سکته‌ی مغزی و بیماری قلبی مرتبط است و شما می‌توانید این خطر را با بازی کردن کاهش دهید. چنین تاثیری به این دلیل است که بازی‌ها همراه با افزایش اندورفین و خنده، می‌توانند به کاهش فشار خون کمک کنند. در واقع بازی باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود و همین به گردش خون و شل شدن ماهیچه‌ها کمک می‌کند و حتی در کاهش فشار خون تاثیر مثبت دارد.

بهبود بیماران بدنی بزرگسالان :

مطالعات نشان داده‌اند که افسردگی، منفی‌بافی و استرس می‌تواند توانایی مبارزه با بیماری‌ها را در بدن کاهش دهد. در حالی که احساسات مثبت که اغلب با بازی‌های تخته‌ای همراه هستند، از طریق آزاد کردن اندورفین که توانایی کاهش استرس و بهبود سیستم ایمنی بدن را دارد از منفی‌بافی جلوگیری کند. یک بازی تخته‌ای می‌تواند ژن‌های بقا را افزایش دهد، سپس آن‌ها را در مغز فعال کند، و سبب شود که سلول‌های آن عمر طولانی‌تری داشته باشند، و به این ترتیب به مبارزه با بیماری‌ها کمک می‌کند

در حالی که بسیاری از ما ممکن است فکر کنیم که حالت ایده‌آل برای بازی کردن این است که بیرون از خانه به آن بپردازیم ، اما بازی سالم مثل بازی های آنلاین در گوشی و دسکتاپ و رومیزی خانوادگی و… در داخل خانه هم قابل انجام است. اما نکته مهم این است از زیاده روی بیش از حد بازی جلوگیری کنیم.

بازیهایی مناسب برای بزرگسالان

بر طبق توضیحات بالا و فایده هایی که گفتیم می توانیم در آیکن های زیر بازی هایی معرفی کنیم که بزرگسالان از آنها استفاده کنند همراه با هیجانی و لذت از بازی کردن باعث افزایش تمرکز و حافظه و کاهش استرس و هرنوع بیماری در بزرگسالان می شود ، جهت استارت بازی کافی است روی تصاویر زیر کلیک کنید.

راه تاک تاک ، Tac Tac Way
Mafia Billiard Tricks ، ترفندهای بیلیارد مافیا
بازی آنلاین ، زمینهای تاریکی ، Dark Lands
خدای نور ، God of Light
بازی گزینه یک قفل ، بازی آنلاین ، Pick a Lock

برای مشاهده بازی های بیشتر در اینجا وارد کنید و در صورت تمایل جهت دسترسی سریع با بازی ها اینستاگرام ما را دنبال کنید.

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست